SPUR PAINTING

(1998 - 2016)

Spur was a project developed in Germany (Munich), Turkey (Cappadocia), Switzerland (Zurich), Brazil (Bahia / Amazon), and USA (San Francisco / New York City).

The process consisted of holding the canvas with one hand and dragging it over the floor, wall or ceiling of various places. This action caused the canvases to be impregnated with the traces of those areas, for example: mud from caves, desert residues, train tracks… With the other hand, at the same time, the process was shot. Each canvas is a unique piece.

The intention of this process is to discuss painting, printmaking and video. It tries to establish relations between the canvas and the projected image, such as the framing rectangle of the projection screen (the support in both cases), the composition, the perspective, the support of planes, the real and the virtual, etc

Classical questions related to video, printmaking and painting, such as large-scale reproducibility, are opposed to the “ painting aura”, itself associated with the impregnation of the canvas recorded in video, creating paradoxical situations. In Spur Brooklyn instead of the images being suspended and trimmed within a white rectangle, as in traditional painting and film images, they intentionally fall inside the canvas.

SPUR PINTURAS

(1998 - 2006)

 

Spur foi desenvolvido na Alemanha (Munique), Turquia (Cappadocia), Suiça (Zurique), Brasil (Bahia/Amazônia) e nos EUA (São Francisco/Nova Iorque).

 

O processo de criação da obra consistiu em arrastar lonas pelo chão, pela parede ou pelo teto de vários lugares com umas das mãos e filmar com a outra mão o processo simultaneamente. As telas absorveram aspectos específicos de cada local onde as ações foram realizadas, tais como lama de cavernas, resíduos do deserto, marcas de trilhos de trem. Cada peça é única.

A intenção deste processo é discutir pintura, gravura e vídeo, com o objetivo de estabelecer relações entre a lona e a imagem projetada, a composição, a perspectiva, o suporte dos planos, o real e o virtual. 

Questões clássicas relacionadas ao vídeo, à gravura e à pintura, como reprodutibilidade em larga escala, são opostas a "aura pintura".  Em Spur Brooklyn, em vez das imagens serem limitadas dentro de um retângulo do enquadramento da lona e da tela de projeção, as imagens intencionalmente despencam para dentro da tela.